TV station that accused CNN of refusing to air positive border wall story does not back down


by TheBlaze

TheBlaze— Local San Diego news station KUSI-TV said Saturday it is standing by its report alleging CNN "declined to hear" from them — after CNN previously requested local perspective about the border crisis — because the news station provided CNN with a perspective that did not fit the mainstream media narrative. What happened? The Associated Press reported Friday that KUSI had "backed off" its accusation that "CNN played politics." The story centered on comments from KUSI news director Steve...

TheBlaze—San Diego TV station says CNN asked for ‘local view’ on border wall but refused to air it when it showed that walls work. A San Diego television station reportedly caught CNN attempting to push an anti-border wall narrative on Thursday when CNN didn't hear what they wanted to hear in requesting a report from the station. What are the details? The station, KUSI-TV, reported that someone from CNN called the KUSI newsroom for a local perspective of the fiery debate centered on the U.S.-Mexico border. KUSI reportedly provided previous reports that the border wall had been every effective after CNN asked for the...

Business Insider—A San Diego TV station rolled back an accusation that CNN rejected a local reporter's commentary because it was pro-border wall. CNN invited a reporter from San Diego's KUSI TV station to discuss border walls. Dan Plante was to report on how border barriers were useful. But CNN never aired the segment, and KUSI accused CNN of political bias on Thursday. President Donald Trump echoed KUSI's accusation on Twitter. On Friday, KUSI rowed back its comments, with its news director saying that he didn't actually know why CNN rejected the story. San Diego TV station KUSI-TV accused CNN of turning down an appearance from a...

www.washingtonpost.com—TV station accuses CNN of dropping appearance by reporter who says a border wall would work. CNN denied that it played politics in deciding whether to book journalists on its shows and called the allegations a “non story.”